20 maj 2017 Zlotu Kręgów Seniorów ZHP Chorągwi Wielkopolskiej w Czerwonaku koło Poznania

Zlot Kręgów Seniorów ZHP Chorągwi Wielkopolskiej w Czerwonaku koło Poznania

Na miejsce zbiórki  do Akwenu Marina w Czerwonaku dotarliśmy o godzinie 9:30. Tu odbył się  apel rozpoczynający Zlot. Na polu namiotowym akwenu wszystkich 140 uczestników z 22 Kręgów Seniorów ZHP z Wielkopolski oraz harcerz powitał Przewodniczący Wielkopolskiej Rady Starszyzny i Seniorów hm. Paweł Napieralski i Komendanta Kręgu Starszyzny i Seniorów hm. Gabriela Jaskulska oraz Komendantka Hufca Czerwonak hm. Tatiana Kędziora. Wśród gości Zlotu byli: Wójt Gminy Czerwonak Jacek Sommerfeld,  Przewodniczący Rady Chorągwi hm. Rafał M. Socha, Komendant Hufca Szmotuły,  phm. Rajmund Grążka i przedstawiciel Nadleśnictwa Łopuchówko Zastępca Naleśniczego Tomasz Bernat. Na apelu uhonorowano wyróżnieniami członków Kręgu Seniorów z Czerwonaka oraz przyjaciół Kręgu.
     Krąg seniorów ZHP ze Słupcy na Zlocie reprezentowali hm. Wojtek i hm. Władek

O godzinie 12:00 swoimi busami, samochodami dotarliśmy do Owińsk, gdzie odbyło się spotkanie integracyjne przy kawie, herbacie i cieście uczestników Zlotu z 89 Wielopoziomową Drużyną „DREPTCZE” NS przy SOSW  w Owińskach prowadzoną przez drużynową pwd. Magdalenę Pawłowską.
    Pan Michał Wasążnik, zarządca parku, oprowadzał po Parku Orientacji Przestrzennej. Pan Tomasz Rochatka zapoznał nas w Muzeum Tyflograficznego przy SOSW dla Dzieci Niewidomych a także  nauczaniem dzieci niewidomych
alfabetu Braille'a w Owińskach a Pan Marek Budziszewski opowiadał o historii  kompleksu pocysterskiego  i o kościele „cystersek”, teraz parafialnym pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny.
    1806 – klasztor odwiedza Napoleon Bonaparte w obecności generała Dezyderego Adama Chłapowskiego. Wizyta ta ma wymiar sensacyjno-kryminalny, bowiem podczas niej próbowano dokonać zamachu na Napoleona.
     Niemcy 11 listopada 1939 roku po wymordowaniu około tysiąca chorych mężczyzn i kobiet ze szpitala psychiatrycznego w Owińskach wywieźli stąd (tu był szpital dla psychicznie chorych) na śmierć chore psychicznie dzieci. Ale Bóg jest sędzią (Ps.75.8). Tak Polskie Towarzystwo Psychiatryczne zapisało na tablicy u wejścia do Zakładu dla Niewidomych w Owińskach.
    O 15:00 dotarliśmy do Trzaskowa na ogromne pola golfowe. O historii powstania kompleksu mówił właściciel Pan Marian Rzeźnik. Uderzenia w piłeczkę demonstrowali nam wnuczkowie właściciela wybijając piłeczkę na około 100 m. Jak grać w golfa uczył instruktor golfa. Niektórzy z nas po raz pierwszy w życiu trzymali w ręku kije golfowe i próbowali  gry w „Mini Golfa”. Próby uderzenia w piłeczkę, by trafiła do dołka w naszym wykonaniu były mizerne. Otrzymaliśmy na pamiątkę piłeczki golfowe.
   O 15:30 docieramy na polanę pod Dziewiczą Górą zwaną także Górą św. Anny. Wspinamy się po 172 schodach na wieżę widokową na taras widokowy na 30 m nad górą. Pogoda mglista i nie widać zachodnich obrzeży Poznania. Tyko wyłaniają się wysokie wieże poznańskiej elektrociepłowni. Odwiedzamy warsztaty, gdzie uczymy się wykonać papier czerpany. Gospodarze zapraszają nas na wystawę poświęconą harcerstwu w budynkach Ośrodka Turystyczno-Edukacyjnego.
    Grochówka z  kuchni polowej smakuje wyśmienicie a jeszcze kawa, herbata i  ciasto poprawia nam samopoczucie, gdyż pogoda dziś jest mało słoneczna.
    Zasiadamy wokół  ogniska. Hm. Paweł Napieralski Komendant Wielkopolskiej Rady Starszyzny i Seniorów podziękował Kręgowi Seniorów z Czerwonaka  i komendantce  hufca  za przygotowanie i przeprowadzenie bardzo udanego Zlotu. Gospodarze Zlotu wręczyli komendantom przybyłych Patroli  Kręgów Seniorów dyplomy uczestnictwa w Zlocie i upominki wśród których na drewnianym brzozowym „okrąglaku” jest wykonany w gipsie piękny biały krzyż harcerski. Gospodarze zapraszają do wspólnego śpiewania a wszystko to jest poprzedzone ciekawym występem słowno-muzycznym członków Kręgu z Czerwonaka. Także wesołe opowieści umilają nam wspólne tu przebywanie w przy harcerskim ognisku. Jeszcze wpisujemy się do kroniki Kręgu dziękując za wspaniały, świetnie zorganizowany Zlot po pięknej ziemi Puszczy Zielonka.
      O 18:30 pożegnalny krąg na zakończenie Zlotu. Żegnamy gospodarzy
z KSHiS „Płomienie” z Czerwonak i wyjeżdżamy do rodzinnych domów.

Uczestnicy Zlotu ze Słupcy hm. Wojtek Boruszak i hm. Władek Szymański

Słupca - Czerwonak 20.05.2017 roku.